מנהיגי יוון וקפריסין צפויים להגיע לישראל ולדון בחידוש הטיסות

ר"מ יוון צפוי לבקר בישראל בעוד כשבועיים כדי לדון בנושא, כמו גם במתיחות עם טורקיה ברקע קידוחי הגז בים התיכון. נשיא קפריסין שוחח עם נתניהו בווידאו קונפרנס, והוא צפוי לבקר במהלך יוני

זמן צפייה: 06:19

מנהיגי יוון וקפריסין צפויים לבקר בישראל במהלך חודש יוני כדי לדון בחידוש הטיסות, לאור דעיכת משבר הקורונה בשלושת המדינות.

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס צפוי לבקר בישראל ב-16 ביוני כדי לדון בחידוש הטיסות והתיירות בין המדינות וכן במתיחות עם טורקיה על רקע קידוחי הגז במזרח הים התיכון. זה יהיה ביקורו הראשון של ראש ממשלת יוון בחו"ל מאז תחילת משבר הקורונה.

מטוס של חברת התעופה היוונית אג'יאן | צילום: רויטרס

ב-23 ביוני צפוי להגיע לישראל גם נשיא קפריסין ניקוס יחד עם משלחת של שרי החוץ, הביטחון, האנרגיה והתיירות. אנסטסיאדיס קיים ביום שני שיחת וידאו קונפרנס עם ראש הממשלה נתניהו וסיכם עמו שהביקור יתקיים במועד המוקדם ביותר האפשרי בחודש יוני.

במהלך שיחת הטלפון דנו נתניהו ונשיא קפריסין בחידוש הטיסות והתיירות בין שתי המדינות וכן בשיתוף הפעולה המשולש עם יוון על רקע המתיחות מול טורקיה בעניין קידוחי הגז במזרח הים התיכון.

קיריאקוס מיצוטאקיס מצביע בבחירות ביוון
קיריאקוס מיצוטאקיס מצביע בבחירות ביוון | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי חברת התעופה אל-על תקיים בשבועות הקרובים פיילוט חזרה לשגרה ותפעיל נסיעות מבחן לאירופה בהתאם לביקוש הנוסעים.

בהודעה שהתקבלה אתמול אצל חלק מהעובדים שהוצאו לחל"ת עם פרוץ משבר הקורונה, כתבה החברה כי "יש כוונה לקיים ביוני פיילוט שיבחן את הביקוש לטיסות נוסעים. לטובת כך יוחזרו קומץ אנשים - טייסים ומגזרים רלוונטיים". בימים הקרובים, על פי ההודעה, תבחן ההנהלה כמה עובדים יוחזרו.

נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, עם כלבו
נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, עם כלבו | צילום: facebook - Νίκος Αναστασιάδης (Nicos Anastasiades)