המשנה לפרקליט המדינה: יש היבטים פליליים בתיק "הממד החמישי"

פרסום ראשון: שלמה למברגר ציין בחוות דעתו כי יש חשד שהחברה שבראשה עמד גנץ פעלה באופן לא חוקי • מנדלבליט: "אתערב אם יתעוררו חשדות נוספים בהמשך". המשמעות: יו"ר כחול לבן אינו חשוד כרגע

זמן צפייה: 01:23

פרסום ראשון: על רקע הפרסום אמש בחדשות 13, המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, ציין היום (חמישי) בחוות דעתו כי יש היבטים פליליים בפרשת "הממד החמישי", שבראשה עמד בעבר בני גנץ. עם זאת, יו"ר כחול לבן לא נמנה בין החשודים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם מכתב שבו הודיע כי הנחה את ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, "לגבש את המתווה המתאים להמשך הטיפול בנושא". עוד הוסיף כי "אתערב אם יתעוררו חשדות נוספים בהמשך". המשמעות היא שגנץ אינו חשוד בפרשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חולדאי מאיים לתבוע את רגב: לא אמרתי שאאסור הנחת תפילין ברחוב

"קיים חשש שהחשוד ימלט מהדין": הוארך מעצרו של הרב ברלנד

נוסע אחורה – ומאיץ: דריסת המאבטח בביה״ח וולפסון • תיעוד

בתוך כך, מפלגת הליכוד פנתה הערב לממלא מקום פרקליט המדינה, ודרשה לפתוח בחקירה פלילית של תיק הממד החמישי עוד לפני הבחירות. זאת לאחר הפרסום אמש, לפיו מסתמנת חקירה פלילית בפרשה.

"היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו", נמסר מהליכוד. "לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת".

"הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר ביו״ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בבני גנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות", נמסר.

עו''ד שלמה ( מומי) למברגר
עו''ד שלמה ( מומי) למברגר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בריאיון לגלי צה"ל לפרסום חדשות 13 אודות הקשרים בין המשטרה לחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד, ואמר: "אני רגוע לחלוטין. הנושא הזה נבדק בעבר ולא נמצא בו שום חשד לפלילים. אני לא מכיר בדיקה או חקירה בנושא - זה הכול נשמע לי כמו לחץ פוליטי שמעלה דברים לסדר היום".

כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי הפרקליטות מסיימת בימים אלו את בדיקת הקשרים בין המשטרה לחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד בני גנץ, ומסתמן כי תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית. גנץ עצמו אינו חשוד בפרשה, ולא צפוי להיחקר באזהרה. החקירה תעסוק בגורמים אחרים בתוך החברה, שהציגו, לכאורה, מצגי שווא בפני המשטרה - וייבחן אם היחסים נופלים תחת סעיף "קבלת דבר במרמה".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אתמול לפרסום חדשות 13: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל", ואילו מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "כפי שמסרנו בעבר, הפניות בנושא וכן המסמכים שהתקבלו בפרקליטות המדינה מאת משרד המבקר - נבחנים".