גנץ בעוטף עזה: "אעשה הכול להימנע ממלחמה - אך לא בכל מחיר"

יו"ר כחול לבן ביקר ביישובי העוטף ושם אמר כי "עלינו לחתור לשלום ולהרחיק את המלחמה, אבל לא על חשבון השפלה לאומית והפקרות ביטחונית" • נתניהו בבקעה: "הסיפוח ייעשה בהסכמה עם ארה"ב"

זמן צפייה: 02:15

יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקר היום (שני) בעוטף עזה, ושם דיבר על המתיחות בדרום ואמר כי "מי כמוני יודע את מחיר המלחמה, ואעשה הכל כדי להימנע ממנה.
אבל לא במחיר של שיבוש כולל, מתמשך ורציף של חיי האזרחים בדרום הארץ. עלינו לחתור לשלום ולהרחיק את המלחמה באמצעים מדיניים, אבל לא במחיר של השפלה לאומית ולא במחיר של הפקרות בטחונית".

רה"מ נתניהו סייר בבקעת הירדן ובביקורו שם אמר כי "הבאנו הכרזה של טראמפ שאומרת שיכיר בהחלת הריבונות בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובהחלת הריבונות של כל היישובים ביו"ש. זה לא קשור להחלטת הפלסטינים, נעשה את זה בהסכמה עם האמריקנים".

לכתבות נוספות בנושא >>

עימות במליאה: כחול לבן יצאה לאחר נאום גנץ על העוטף – בנט תקף

נתניהו: "נזכה לגיבוי אמריקני לסיפוח; הליך המיפוי בעיצומו"

בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה – צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

גנץ, בני גנץ, יו''ר כחול לבן
יו''ר כחול לבן בני גנץ בכנס INSS

כמו כן, יו"ר כחול לבן תקף את רה"מ נתניהו ואמר כי "שנתיים עברו מאז החלה ההידרדרות הביטחונית הגדולה בגבול עם עזה. מדינת ישראל סופגת רקטות, עפיפונים, בלוני נפץ – וממשלת נתניהו מתעלמת. בזמן הזה נתניהו עסוק בכל ספין אפשרי חוץ מאשר בחייהם של אזרחי ישראל. צשוטט בעולם, ומפזר הבטחות ותמונות. כשכאן בבית- עוטף עזה הופך לחוטף עזה".

"אני מבקש להזכיר, שיש מודל בטחוני אחד שהצליח בהתמודדות מול הטרור מעזה – כתישה והכרעה", המשיך. "פגיעה קשה בתשתיות הטרור והשטח שעליו הם מתבססות - ומי שראה את עזה אחרי צוק איתן לא יישכח, וכתישה שהובילה ליותר מאלף מחבלים הרוגים. כך יוצרים הרתעה והכרעה".

"אבל כשלא עושים כלום - זה רק עניין של זמן", הוסיף יו"ר כחול לבן. "גם היום, יש שתי אופציות - הסדרה שכוללת את השבת הנעדרים שלנו לביתם, או הכרעה צבאית. בכדי להכריע יידרש גם מחיר כואב גם מצידנו - ולצערי נתניהו מדרדר אותנו לשם מתוך הססנות ובפחדנות שמאפיינת את הפעולות שלו לאחרונה. מנהיגות היא לא רק הישרדות, אלא מחשבה קדימה ורחוק".

חברי מפלגת כחול לבן יוצאים מהמליאה לאחר הדברים של בני גנץ
חברי מפלגת כחול לבן יוצאים מהמליאה לאחר הדברים של בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר היום, עימות סוער נרשם במליאת הכנסת, לאחר נאומו של גנץ. חברי סיעתו יצאו יחד בתום דבריו, לפני נאום שר הביטחון נפתלי בנט, בטענה כי הם נוסעים לעוטף עזה, ויו"ר ימינה תקף אותם בתגובה: "50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות, אז אתם תטפלו בבלונים? אני קורא לגנץ ויעלון - אל תברחו, תחזרו פנימה".

במהלך הדיון במליאה על המתיחות בדרום, אותו יזמו מפלגות האופוזיציה ובראשן כחול לבן, גנץ אמר: "נתניהו הפך את עוטף עזה לחוטף עזה, הוא מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שהוא הולך ומתנתק מהמציאות". בתום הנאום, יו"ר המפלגה הכריז כי חבריה יוצאים מהמליאה והולכים להיפגש עם התושבים בעוטף.

ברגע ששר הביטחון עלה לנאום, חברי כחול לבן יצאו מהאולם. "תגלו מינימום מאמץ", תקף בנט, "האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעיזים להטיף לי איך לטפל בבלונים?".