דחיית תשלומים והקפאת עיקולים: ההקלות עבור מעסיקים ועצמאים

בצל משבר הקורונה, הורה שר העבודה והרווחה לביטוח הלאומי ליישם שורת הטבות לבעלי עסקים, שתכלול גם את דמי ביטוח הבריאות של חודש אפריל ופריסתם לתשלומים. "בקשתם נפלה על אוזניים קשובות"

המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי | צילום: חדשות 13

משבר הקורונה: שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס, הורה היום (שני) להוציא לפועל באופן מיידי הקלות משמעותיות עבור מעסיקים ועצמאים. על פי ההוראה, יש לאפשר את דחיית תשלום הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות של חודש אפריל. כמו כן יש להקפיא פעולות אכיפה דוגמת עיקולים וצווים למימושם.

בדיון חירום שקיים אתמול אקוניס עם מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, ומנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, התגבשה תוכנית ההקלות המדוברת. השר אקוניס הנחה להעניק את ההטבות עקב משבר הקורונה, וזאת בנוסף להקלות שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סולידריות בצל קורונה: בעלי דירות מוותרים לשוכרים על שכ"ד

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-250; ארבעה חולים במצב קשה

לינץ' הקורונה: עולה חדש מהודו הותקף רק משום שהוא נראה סיני

המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי | צילום: החדשות 13

בין ההטבות אותן סיכמו השר אקוניס והמנכ"ל שפיגלר: דחייה של תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של חודש אפריל; פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל; הקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה: אי־הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים.

המשרד נמנע מלדחות את התשלום בלבד - פעולה שכזו הייתה רק מעבירה את מועד התשלום לתקופה העוקבת לחג הפסח, עובדה שלא הייתה מקילה על העצמאים כיוון שחג הפסח כרוך בהוצאות משמעותיות עבורם.

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: חדשות 13

שר העבודה והרווחה סיפר כי "בימים האחרונים אני עומד בקשר רציף עם כל הגורמים והארגונים המייצגים סקטורים שונים, שנפגעו ממשבר הקורונה. למשרדי יש תפקיד משמעותי בניסיון להקל ככל הניתן על השכירים והמעסיקים במשק. בקשת העצמאים והמעסיקים נפלה על אוזניים קשובות והביאה אותנו להחלטה על שורת ההקלות".

מנכ״ל הביטוח הלאומי העיד כי "הביטוח הלאומי קשוב לקשיים ומזדהה עם המצוקות איתם מתמודדים בימים אלה המעסיקים והעצמאים ובכוונתי לבחון כל דרך לסייע ולהקל עליהם בתקופה זו. הביטוח הלאומי ימשיך להיות עם ׳יד על הדופק׳ כדי לנסות ולתת לעצמאים זכויות נוספות מעבר לאלה הקיימות כיום".