נקבע מותו של בן ה-8 מבית חנינא שאותר בתוך בור מים

קייס אבו רמילה אותר בקרקעית הבור, לאחר שלאורך הלילה כוחות כיבוי והצלה שאבו את המים מהמאגר, שהגיע לגובה של 6 מטרים. המשפחה של הילד טוענת לרשלנות מצד העירייה

זמן צפייה: 03:17

נקבע מותו של קייס אבו רמילה בן ה-8, משכונת בית חנינא שבירושלים, לאחר שאותר הבוקר (שבת) במאגר מים בשכונה כשהוא ללא רוח חיים - זאת לאחר שאתמול בשעות הצהריים משפחתו דיווחה על היעדרותו. גופתו של הילד הובאה למשפחתו, אשר טוענת לרשלנות מצד העירייה. מאוחר יותר נערכה הלווייתו במתחם אל-אקצא בירושלים.

במהלך כל הלילה, ארבעה צוותים של כבאות והצלה שאבו את מי הגשמים מהמאגר, שהגיעו לגובה של 6 מטרים. הבוקר, סמוך לשעה 07:40, הילד אותר בקרקעית הבור כשהוא ללא רוח חיים, ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה - שם נאלצו צוות בית החולים לקבוע את מותו. על פי הערכות, קייס החליק לבור ולא מדובר באירוע על רקע פלילי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2020125416' autoplay='0' credit='' desc='הלווייתו של אבו רמילה' kid='1_u20beeo5' duration='15'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200125-0859' autoplay='0' credit='אריק אבולוף / דוברות כב"ה מחוז ירושלים' desc='החיפושים אחר קייס אבו רמילה בן ה-8 במאגר המים' kid='' duration='0'']

סגן טפסר אלי אדרי, מפקד תחנת האומה ומפקד פעולות החילוץ בשטח, סיפר: "סמוך לשעה 22:00 קיבלנו הודעה מהמשטרה על ילד שנעדר באיזור בית חנינה. לאחר הצלבות נתונים, הדיווח היה שכנראה מיקומו בבור ניקוז של מי גשמים. מיד התחלנו בפעולות סריקה של הגדה ובתוך המאגר על ידי מחלצי היחידה לחילוצים מיוחדים, ובמקביל הפעלנו משאבות ייעודיות על מנת לשאוב את המאגר. החילוץ התבצע תחת תנאים קשים של קור, בוץ ומים עכורים ונמשך מספר שעות. בשעות הבוקר, סמוך לשעה 7:40, לוחמי האש המחלצים איתרו את הילד בתחתית הקרקעית שלצערנו הוא ללא רוח חיים".

פראמדיק מד"א' ינאי לוי' סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים הסתובבו במקום. צוות רפואי מקומי ביצע בילד פעולות החייאה בסיסיות. תוך כדי העברתו לניידת טיפול נמרץ סיפרו לנו שהוא חולץ מתוך מאגר המים כשהוא ללא סימני חיים. המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים".

קייס אבו רמילה, נעדר, ילד נעדר
קייס אבו רמילה, נעדר בירושלים

כאמור, לאורך הלילה נמשכו החיפושים אחר קייס בכל אזור ירושלים. במהלך מאמצי החיפוש, התפתחו הפרות סדר על ידי עשרות תושבים באזור צומת נווה יעקוב-בית חנינא. בעקבות ההתפרעויות, שלושה בני אדם נעצרו.

המוני אנשים יצאו לחיפושים יחד עם כוחות הביטחון, ובמקביל במשטרה הוציאו הודעה לציבור בה הם מבקשים סיוע באיתור נעדר בסיכון. לפי הודעת המשטרה, הילד נראה לאחרונה בשעות הצהריים בשכונת בית חנינא ומאז נעלמו עקבותיו.

החיפושים אחרי בן השמונה מבית חנינא שאותר במאגר מים
החיפושים אחרי בן השמונה מבית חנינא שאותר במאגר מים

כמו כן, במהלך הלילה נפגש סגל פיקוד של משטרת מחוז ירושלים עם בני משפחתו של רמילה ומנהיגי ציבור, במטרה לקבל מידע ופרטים נוספים ולעדכנם על פעילות החיפושים והסריקות.